Construction Grammar; Diachronic Construction Grammar; Constructionalization; Discourse Markers; Consecutive discourse markers; Experimental linguistics; Eye-tracker; Corpus linguistics; Usage-based linguistics; Editorial Universidad de Sevilla.

Cuello Ramón, Carlos (2024): A constructional approach to Spanish consecutive discourse markers. Experimental and corpus evidence. Sevilla: Editorial Universidad de Sevilla (Colección Lingüística, n.º 88).

CONDICIONES DE ADQUISICIÓN DE LIBROS EN FORMATO ELECTRÓNICO

Está prohibida la duplicación o transmisión total o parcial del contenido del libro a través de cualquier medio digital, incluidos escaneos, capturas, transmisión electrónica o por cualquier otro medio y conversión en audiolibro del mismo.

Se utiliza un DRM social o blando de marca de agua, incrustándose digitalmente en el e-book o PDF de forma aleatoria el número de cliente, correo electrónico del usuario, dirección IP y fecha de la descarga.

Cuello Ramón, Carlos
0009-0005-0669-7157

This book explores the synchronic and diachronic relations between a group of Spanish consecutive markers (por tanto, por eso, por ello and por esto) and models their similarities and differences by relying on experimental and observational evidence. A usage-based construction grammar approach allows us to map the results of both methods in a constructional network with multiple horizontal and vertical links intended to conceptualize the traditional notion of paradigm in a more dynamic way. Going beyond the grammaticalization framework, procedural meaning, schematicity, compositionality, entrenchment and other constructional relevant parameters of these discourse markers are assessed on the basis of an eye-tracker and a corpus study. The book endorses the benefits of combining empirical methods and usage-based models for the synchronic and diachronic description of discourse markers and their neighboring categories.

CÓMO CITAR ESTE TÍTULO EN FORMATO DIGITAL

ISBN: 978-84-472-2607-8