ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada

Dirección Postal:
Pº Senda del Rey, 7

Presentación

Those interested in submitting a paper for publication in ELIA must send the full manuscript to the below address. Proposals related to any field within applied (English/Hispanic) linguistics will be given consideration, particularly those related to the teaching, learning/acquisition, and interactive uses of English (either independently or in contact with Spanish or some other language). All submissions will be reviewed anonymously by members of the editorial board as well as external referees. Papers submitted for publication –only one per author– may be written in English or Spanish and must follow ELIA’s Guidelines for publication (see below). Submission of a paper implies that it has not been published elsewhere in the submitted form. A brief cover letter (including institutional affiliation and present position) along with the full manuscript should be submitted in a Word document and sent by email as an attachment to either of the following addresses: rchacon@flog.uned.es

The contents published in previous volumes are available on the University of Seville website for journals (http://editorial.us.es/es/elia-estudios-de-linguistica-inglesa-aplicada)

ELIA guidelines for publication (English) (Click here)

Bases de datos

• MLA International Bibliography,
  • Linguistics and Language Behavior Abstracts (LLBA), SCOPUS, EBSCO,
  • ISOC (CSIC), Academic Search Premier, Fuente Academica Plus, Dulcinea,
  • SHERPA/RoMEO, Ulrichsweb, Directory of Open Access Journals (DOAJ
  • DIALNET y MIAR, así como evaluada por: CIRC, ERIHPlus, Latindex,
  • SJR, SCimago Journal & Country Rank. Sello de calidad de la FECYT en
  • 2011 y 2014.
Áreas de Conocimiento:
Filología

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)

La Universidad de Sevilla se reserva todos los derechos sobre el contenido de las revistas científicas editadas por ésta. Los respectivos textos no pueden ser utilizados, distribuirse, comercializarse, reproducirse o transmitirse por ningún procedimiento informático, electrónico o mecánico con ánimo de lucro, directo o indirecto, ni tampoco incluirse en repositorios ajenos, sin permiso escrito de la Editorial Universidad de Sevilla. Podrán ser usados y citados para fines científicos y referenciados sin transformación para usos académicos, indicándose en todo caso la autoría y fuente, pudiendo para ello remitir al correspondiente enlace URL de Internet.

Política de preservación digital

Las revistas de las tuteladas por la Editorial Universidad de Sevilla, alojadas los dominios https://editorial.us.es/es/revistas y https://revistascientificas.us.es, tienen asegurado un archivo seguro y permanente gracias a la realización automática, por parte del servicio informático de la universidad, de una copia de seguridad de sus contenidos cada 24 horas. Ello permite a todas las revistas electrónicas de la Universidad de Sevilla preservar sus contenidos frente a cualquier posible eventualidad, puesto que en caso de pérdida o corrupción puntual, es factible acudir a las copias de seguridad diarias.